Erbjudande
Nystart/återstart/omstart? Vill ni gå vidare med en kreativ idé, utveckla organisationen eller gå från en kommunikationsstrategi till genomförande? Jag kan vara både er hävstång och ledstång i arbetet.
Bild från Sergels Torg och konstnären JRs globala project ”Inside out” från 2024.
Foto: Imants Gross.
Med kunskap av att leda inom hela kommunikationskedjan, erbjuder jag varumärkesstrategier, PR, visuella uttryck, innehåll, budskap, tonalitet, grafisk form, research, omvärlds- och målgruppsanalys samt rådgivning. Allt för att hjälpa er bygga en kraftfull och samlad kommunikation som ger intryck och avtryck.
Inom verksamhetsutveckling kan jag bidra eller leda samarbetsprojekt för att göra er mötesplats till en mer attraktiv och välkomnande helhetsupplevelser för besökare och publik.
Genom åren har jag etablerat ett stort och brett nätverk inom alla kommunikativa delar. Samarbetspartners som jag gärna involverar för att skapa ett kreativt team består av: Skribenter, filmare, klippare, fotografer, formgivare, digital design/UX och arkitekter. Tillsammans kan vi på ett framgångsrikt sätt tydliggöra berättelsen om just er verksamhet. Tar gärna uppdrag som projektledare för en helhet eller olika delar, konsult eller interimuppdrag. Med inspiration, engagemang och kreativa lösningar vill jag bygga relationer som är nödvändiga för att åstadkomma lyckosamma samarbeten.
Exempel på genomförda uppdrag
Kulturhuset Stadsteatern
Genom ett omfattande insiktsarbete internt och externt drev jag utvecklingen mot en ny varumärkesplattform. Ur den skapades ett genomarbetat besökarperspektiv, ny grafisk identitet samt ett butikskoncept för hela verksamheten.
Kungliga Operan
Ett stort och roligt uppdrag, att förnya och utveckla hela varumärket och helhetsupplevelsen för Kungliga Operan. Det innebar bl a bemötandestrategi, ny grafisk identitet, budskap, tonalitet och ett kraftfullt bildmanér.
Stockholms stadsteater
En gigantisk utvecklingsresa med konstnärlig kvalitet och stora succéer. Med ett banbrytande, dynamiskt och kommunikativt tilltal lockade vi en stor och bred publik till teaterns alla scener.
Uppsala stadsteater
Under våren 2023 hade jag ett interimsuppdrag som kommunikationschef i samband med att ny kommunikationschef skulle rekryteras. Ett roligt uppdrag med Petra Brylander som teaterchef.
Moderna Museet
Ett uppdrag där jag genomförde både en kvantitativ och kvalitativ undersökning. Det blev en analys och rekommendation kring frågan om hur den grafiska identiteten förhåller sig till Moderna Museets nya manifest.
Orionteatern
Facilitering av interna och externa workshops i samband med verksamhetsutveckling, vilket även inkluderade varumärkesstrategier.
Västmanlands teater / Scenkonstbiennalen
Projektledare för scenkonstbiennalen med ansvar för övergripande kommunikationsstrategi, kampanjer, och PR. Ett uppskattat evenemang för både branschen och västmanlänningarna.
Styrelsearbete Kultur och Näringsliv SABA
Styrelseledamot inom Kultur och Näringsliv och jurymedlem i SABA (Swedish Art and Business Award). Vinnande projekt, Mys och Rys 2022.
Heron City
Som PR konsult på byrån Effektiva Media lanserade jag Heron City 2001, en 50 000 kvadratmeter stor shoppinganläggning som även inkluderade nöjen. Vid invigningen fanns 18 biosalonger och flera restauranger.