Kulturhuset Stadsteatern

 

Verksamhetsutvecklare och varumärkesstrateg 2018-2021

Efter femtio år och hundra miljoner besökare renoverades Kulturhuset Stadsteatern 2019/21. En fantastisk förändringsresa i den stora utvecklingen av hela huset. I mitt uppdrag som verksamhetsutvecklare och varumärkesstrateg ingick att ta fram ett hållbart koncept för den totala besöksupplevelsen. Marknads-och kommunikationsplaner gjordes för att nå ut till alla i Stockholm, boende och besökare. Flöden, bemötande, helhetsupplevelsen, unikt butikskoncept, restaurangsamarbeten, officiella konstutsmyckningar, nya digitala skyltar mm. Allt tillsammans med Stockholms stad, Ahrboms arkitekter, konstnärer, formgivare och medarbetare.

En varumärkesplattform togs fram som blev en grund för en ny grafisk identitet för hela verksamheten med nio olika teaterscener och Kulturhusets verksamhet med musik, konst, litteratur, bibliotek,restauranger och ett unikt och hållbart butikskoncept skapades.

Ahrboms arkitekter fick Kaspar Sahlin priset 2021 för renoveringsuppdraget och den grafiska identiteten belönades med guld av Svenska Designpriset 2021, CD Karl Andersson.

 
Nästa
Nästa

Kungliga Operan